Dotyk Alžbety
10. novembra 2023Horror Vacui
12. novembra 2023Premiéra 28. a 29. 10. 2022
At the horizon of no return / Na horizonte bez návratu
Existuje slobodná vôľa alebo je len ilúziou vytvorenou náhodou počas dlhej evolúcie ľudstva?
A čo osud ľudskej rasy – sme nevyhnutne odsúdení k zániku? Sme prekliati či požehnaní ilúziou vlastného ega?
Aj to sú otázky, na ktoré hľadá odpoveď choreograf László Fülöp v tanečnom predstavení At the horizon of no return (Na horizonte bez návratu).
My, ľudia, sa často snažíme zachovať si v živote čo najväčšiu stabilitu. V rodine, v priateľstvách, mnohí z nás aj v práci a partnerstve. Keď sú vody pokojné, máme pocit, že je to v našich rukách. Že máme všetko pod kontrolou.
V živote a v prírode je však jedinou stabilitou, jedinou zárukou, neustála zmena. Včerajšok už neexistuje a dnešok je tiež už dávno preč. A my stojíme na horizonte bez návratu. Kam sa odtiaľ vydať? Prispôsobíme sa toku neustálych zmien, rozvíreným hladinám? Budeme predstierať, že je všetko po starom? Alebo sa budeme nečinne prizerať, ako sa realita vzďaľuje? A ak zostaneme len pozorovateľmi, nezmení nás to aj tak?
Abstraktné otázky o ľudskom vedomí, prežívaní a zmenách naberajú reálnejšie rozmery na javisku. Pomocou pohybu a tanca vás dielo At the horizon of no return prevedie mierne apokalyptickým svetom, v ktorom je zmena zážitkom. Vizuálne, hudobne, tanečne pôsobivé predstavenie s umeleckou hodnotou, ale aj nadhľadom.
Dĺžka predstavenia: 50 minút
Inscenácia je vhodná pre deti od 8 rokov.
At the horizon of no return / Na horizonte bez návratu - trailer
Umelecký tím
László Fülöp / choreografia
Vince Varga / hudba
Zebastián Méndez Marín / asistent dramaturgie
Ján Čief / svetelný dizajn
Ivana Macková / scénografia a kostýmy
Christoff Laurent / realizácia scény
Tancujú
Michaela Mirtová
Jason Yap
Tibor Trulik
Cindy Ng
Indira Chamalé
Diego Álvarez Sanóu
Špeciálne poďakovanie
Michaela Mirtová
Zebas Méndez Marín
László Fülöp
László Fülöp (1987) – jemný barman, introvertný asistent v obchode, tanečník, performer, choreograf a zakladateľ združenia Timothy and the Things sa narodil v Budapešti. Po štúdiách na Budapeštianskej akadémii súčasného tanca pracuje na voľnej nohe a spolupracuje s mnohými tanečnými združeniami nielen z Maďarska. Popri tom vytvára autorské choreografické diela pod vlastnou značkou Timothy and the Things. Jadrom jeho záujmu je skúmanie všetkých možných foriem ľudského správania a komunikácie z najrôznejších uhlov, bez zovšeobecňovania a predsudkov prostredníctvom výsostne osobnej optiky. Kľúčovou ambíciou jeho tvorby je konfrontácia divákov s vnútornými procesmi, ktoré na úrovni podvedomia ovplyvňujú a určujú ľudské rozhodnutia a činy.
Vince Varga
Vince Varga (1981) je multidisciplinárny umelec. Jeho diela sa rodia zo zhluku audiovizuálneho rozprávania, komponovania, divadla, svetelného umenia a živých vystúpení. Po niekoľkých rokoch strávených ako aktívny umelec lisabonskej hudobnej scény a vyše roku v Kuala Lumpure v súčasnosti sídli v Budapešti. V divadle viackrát pracoval na predstaveniach v réžii Gábora Zsámbékiho, Kriszty Székelyovej či Viktora Bodóa. Účinkoval v Deutsches SchauSpielHaus Hamburg, Volkstheater Wien, Schauspiel Stuttgart, Grand Théâtre de Genève, Palace of Arts, Divadlo Katona József či Trafó Budapešť.
Zebastián Méndez Marín
Zebastián Méndez Marín pochádza z Kostariky. Navštevoval Conservatorio El Barco (Costa Rica), medzi jeho významné projekty patrí EU.GENUS (Med a prach) či What the body does not remember (Ultima Vez). V októbri 2021 Divadlo Štúdio tanca odpremiérovalo projekt PUNK PAJAMA PARTY, ktorý vytvoril tím umelcov na čele so Zebastiánom a Líviou Balážovou MM. S Divadlom Štúdio tanca spolupracuje od roku 2017. Od apríla 2022 je jeho novým umeleckým vedúcim.
Ján Čief
Pochádza z Banskej Bystrice. Vyštudoval elektrotechnickú školu. Žije a pôsobí v Banskej Bystrici ako svetelný dizajnér. Od roku 1996 – 2000 pôsobil ako osvetlovač Banskobystrickej Štátnej opery. S Divadlom Štúdio tanca spolupracuje od roku 1999 až dodnes. Od tej doby vytvoril svetelný dizajn pre mnoho ich inscenácií,z ktorými sa aj zúčastňoval na domácich a medzinárodných festivaloch súčasného tanca. Spolupracuje aj s ďalšími inštitúciami z banskobystrickej divadelnej scény ako sú napr. Divadlo z Pasáže, Záhrada – centrum nezávislej kultúry, Akadémia umení- fakulta dramatických umení atď.
Ivana Macková
Ukončila doktorandské štúdium scénografie na KBT VŠMU v Bratislave, kde v súčasnosti aj vyučuje. Počas štúdia absolvovala stáž na KALD DAMU v Prahe a taktiež v ateliéroch Národního divadla v Prahe. Od roku 2013 kontinuálne pôsobí ako scénografka v rôznych divadlách a nezávislých zoskupeniach. Spolupracovala s Bratislavským bábkovým divadlo, Bábkovým divadlom na Rázcestí, Divadlom Jozefa Gregora Tajovského vo Zvolene, Divadlom z Pásáže, Bábkovým divadlom Žilina a taktiež s nezávislými zoskupeniami Odivo a Divadlo PIKI. Bola súčasťou tvorby projektu imerzívneho divadla Kosmopol v Banskej Štiavnici. K jej zahraničným spoluprácam patrí vytvorenie scénografie pre poľské divadlo Teatr Lalki i aktora v Opole.
Podujatie sa koná z finančnou podporou Banskobystrického samosprávneho kraja
Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia